menu

Σύνδεση | Εγγραφή

Ανοιχτή ψηφοφορία κοινού


Δημιουργούμε έναν Καλύτερο Κόσμο

To QualityNet Foundation δεσμεύεται ότι τα στοιχεία που καταθέτετε δεν θα χρησιμοποιηθούν για κανέναν άλλο σκοπό παρά μόνο για τον έλεγχο της εγκυρότητας της διαδικασίας και ότι δεν θα δοθούν σε τρίτους.

Πρωτοβουλίες από 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΚΕΩΝ

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΚΕΩΝ

ΑVITHESS: Eνα επιτραπέζιο παιχνίδι για την ανάδειξη και διαφύλαξη του κοινού αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμό στο παρόν.

Το πρόγραμμα για τη δημιουργία του επιτραπέζιου παιχνιδιού ξεκίνησε το 2023 και ολοκληρώθηκε το 2024. Οι μαθητές επέλεξαν τον τίτλο «ΑVITHESS” από τα πρώτα γράμματα των 2 πόλεων, Θεσσαλονίκης και Αβιβιόν».Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν  καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος  χαρακτηρίζονται από  έναν διακρατικό/διασχολικό διαμοιρασμό για τη συνεργασία και κοινοποίηση πληροφοριών και γνώσεων. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή μέσω μίας εξ αποστάσεως σύγχρονη συνάντηση, δημιούργησαν ατομικά και συνεργατικά έγγραφα, για την προετοιμασία και σχεδιασμό του επιτραπέζιου παιχνιδιού (περιεχόμενο, μορφή,  φωτογραφίες που θα μπουν, κανόνες του παιχνιδιού,  ερωτήσεις γνώσεων, σχεδιασμός των πιονιών). Όταν ήρθαν σε δια ζώσης επαφή, συνεργάστηκαν μέσα από ερωτηματολόγια, φύλλα εργασίας, παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού.Επιπρόσθετα, οι μαθητές εκτός από τις ερωτήσεις για τα μνημεία της πόλης και τη διαφύλαξή τους, θέλησαν να προσθέσουν και κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την καθημερινότητα στην κάθε χώρα. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν για την υλοποίηση του είναι τα ακόλουθα:

  1. Σχεδιασμός και Προετοιμασία:
    • Οι μαθητές από τα δύο σχολεία συναντιούνται στην εκπαιδευτική πλατφόρμα eTwinning και συζητούν για τη θεματική του παιχνιδιού.
    • Διαμορφώνουν ιδέες για το περιεχόμενο και τους κανόνες του παιχνιδιού.
    • Καθορίζουν τους ρόλους και τα καθήκοντα κάθε ομάδας.
  2. Κατασκευή του Παιχνιδιού:
    • Οι μαθητές ξεκινούν την κατασκευή του επιτραπέζιου παιχνιδιού στα δύο σχολεία.
    • Κάθε ομάδα αναλαμβάνει τον σχεδιασμό και την παραγωγή συγκεκριμένων στοιχείων του παιχνιδιού, όπως το ταμπλό και οι εικόνες που θα μπουν, οι ερωτήσεις με τις απαντήσεις, ο κανονισμός, τα πιόνια κλπ.
    • Πραγματοποιείται συνεχής επικοινωνία μεταξύ των δύο σχολείων για τη συντονισμένη εξέλιξη της κατασκευής.
  3. Δοκιμές και Βελτιώσεις:
    • Οι μαθητές στα δύο σχολεία πραγματοποιούν δοκιμές του παιχνιδιού για να ελέγξουν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητά του.
    • Καταγράφονται τυχόν προβλήματα και προτείνονται βελτιώσεις.
  4. Ολοκλήρωση και Παρουσίαση:
    • Ολοκληρώνεται η κατασκευή του παιχνιδιού και προετοιμάζεται για τη παρουσίαση .
    • Στο κάθε σχολείο οι μαθητές παρουσιάζουν το παιχνίδι σε άλλους μαθητές, καθηγητές και γονείς.

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΚΕΩΝ

"ΈΝΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ" ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΗΧΟ

https://www.storyjumper.com/book/read/169493581/65dcb783dfbad

Αυτός είναι ο σύνδεσμος για τo ηλεκτρονικό βιβλίο που δημιουργήθηκε από ομάδα μαθητών/τριών της Γ΄γυμνασίου. (Αντιγράψτε τον σύνδεσμο και δείτε το βιβλίο. Πατώντας το βελάκι που βρίσκεται πάνω σε κάθε σελίδα, μπορείτε να το διαβάσετε. Πατώντας το μπλε βελάκι που υπάρχει κάτω από την αρχική σελίδα, μπορείτε να το ακούσετε.)

Η Μαθητική αυτή δημιουργία προέκυψε ως επιστέγασμα δύο προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και ενός Ευρωπαικού προγράμματος ETWINNING  που υλοποιούνται  στο σχολείο μας  με  μαθητές από διάφορα τμήματα της Γ΄τάξης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023 -2024. 

Αυτά,  έχουν ως κύριο στόχο  τη δραστηριοποίηση και συνεργασία των μαθητών/τριών για την ενδυνάμωση των ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων τους, καθώς και την ενημέρωση και την ευαισθητοποίησή τους για τους 17 παγκόσμιους στόχους Βιώσιμης ανάπτυξης, όπως αυτοί έχουν θεσπίστει από τον Ο.Η.Ε. από το 2015.

Παράλληλα, στοχεύουν στην εμψύχωση των μαθητών/τριών, έτσι ώστε να γίνουν «οι ήρωες/ίδες» της μεγάλης αλλαγής για τον πλανήτη μας και να αναλάβουν ενεργό ρόλο  στη διαδικασία αυτή. 

Οι μαθητές/τριες, αφού ενημερώθηκαν για τον Ο.Η.Ε. και τον ρόλο του, για τη βιώσιμη ανάπτυξη και αφού μέσα από έρευνα και συνεργατική μάθηση απέκτησαν βασικές γνώσεις για τους 17 παγκόσμιους βιώσιμους στόχους, επέλεξαν ως πιο βασικούς για τους ίδιους τον στόχο 13 "ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ" και τον στόχο 15 "ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ".

Στη συνέχεια, συνέλαβαν την ιδέα, με αφορμή την πρόσφατη καταστροφή που συντελέστηκε στη χώρα μας τον Αύγουστο του 2023 με τη μεγάλη πυρκαγιά στο Δάσος της Δαδιάς, να δημιουργήσουν συνεργατικά ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, για να καταδείξουν τη σημασία της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης σχετικά με τους 2 κυρίως προηγούμενους στόχους.

Δούλεψαν, λοιπόν, σε ομάδες. Χωρίστηκαν σε συγγραφική ομάδα, σε καλλιτεχνική ομάδα που εικονογράφησε το βιβλίο, σε ομάδα υπολογιστών ,σε ομάδα μετάφρασης που  το μετάφρασε  στα αγγλικά  και σε ομάδα ηχογράφησης, έτσι ώστε να είναι προσιτό  σε ευρύτερο αναγνωστικό  κοινό

Καταδεικνύοντας την καταστροφή, δίνουν αφορμή για προβληματισμό σχετικά με το πώς πρέπει να δράσουμε όλοι αναφορικά  με τις αλλαγές που σημειώνονται στο κλίμα  και που δημιουργούν αλυσιδωτές επιπτώσεις σε όλο το οικοσύστημα. 

Φυσικά, στον κόσμο της ιστορίας που δημιουργήθηκε, υπάρχουν Σούπερ Ήρωες ή Ηρωίδες που έρχονται και λύνουν ως δια μαγείας τα προβλήματα που ανακύπτουν, ωστόσο στον πραγματικό κόσμο  αυτό που μένει είναι ότι χρειάζεται να αναλάβουμε δράση για  το κλίμα, έτσι ώστε να περιοριστούν τέτοιου είδους αρνητικά φαινόμενα.

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΥΤΗ.

 

.

Mάθετε περισσότερα για τον Διαγωνισμό

στο τηλέφωνο 210 – 6898593
ή email [email protected]

Χορηγοί Επικοινωνίας