"Το βιβλίο, Φίλος Χρυσός!!!"_Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

menu
Δράσεις συνεργασίας με την τοπική & ευρύτερη κοινωνία

Το 11ο Νηπιαγωγείο Αργυρούπολης είναι διθέσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο. Στεγάζεται σε οικόπεδο του Δήμου Ελληνικού Αργυρούπολης. Ανήκει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας. Είναι ευρύχωρο με 2 αίθουσες διδασκαλίας, βοηθητικούς χώρους και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Ο αύλειος χώρος είναι μεγάλος με υποδομή για πραγματοποίηση δράσεων και εκδηλώσεων. Τη σχολική χρονιά 2025-2026 λειτούργησαν δύο πρωινά και ένα απογευματινό τμήμα με 29 παιδιά (13 νήπια και 16 προνήπια). Όραμά μας είναι η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών μέσα σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο και υποστηρικτικό πλαίσιο για την προσωπική τους ευημερία και ευεξία αλλά και για τη μελλοντική εξέλιξή τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.
Θεοχάρη Μαρία
Επικοινωνία με σχολείοΗ επίσκεψη στη βιβλιοθήκη ήταν μία μοναδική εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές/τριες, η οποία ενίσχυσε την αγάπη τους για τα βιβλία και την ανάγνωση. Ο χώρος, η ζεστή ατμόσφαιρα και η φιλοξενία συνέβαλαν σημαντικά στη δημιουργία μιας αξέχαστης εμπειρίας μάθησης. Μόλις ολοκληρώθηκε η δράση, τους χαρίσαμε μια αφίσα που φιλοτέχνησαν οι μικροί μας μαθητές/τριες, “βάζοντας το χεράκι τους” και “κρατώντας ένα βιβλίο”, στέλνοντας πάνω σε λευκά μικρά συννεφάκια το μήνυμα: “Όταν κρατάμε ένα βιβλίο μπορούμε να αλλάξουμε σελίδα στον κόσμο!!!”
Η εκπαιδευτική επίσκεψη υλοποιήθηκε στα πλαίσια της έναρξης της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο μας και της εφαρμογής του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Με την επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας να κρατά και να διαβάζει ένα βιβλίο με την ευχή το βιβλίο να γίνει “φίλος χρυσός”!!!
Η επίσκεψη αυτή και η λειτουργία μιας δανειστικής βιβλιοθήκης έχουν πολλαπλά θετικά αποτελέσματα τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Συνολικά, η επίσκεψη και η λειτουργία μιας δανειστικής βιβλιοθήκης ενισχύουν την εκπαίδευση, την προσωπική ανάπτυξη και τη συνοχή της κοινωνίας, προωθώντας έναν πιο μορφωμένο και συνειδητοποιημένο πληθυσμό.
Δημοτική Βιβλιοθήκη Δήμου Ελληνικού Αργυρούπολης
Η επίσκεψη στη δημοτική βιβλιοθήκη και η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης συνδέονται άμεσα με τον 4ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, «Ποιοτική Εκπαίδευση», καθώς προωθούν την ισότιμη πρόσβαση στη γνώση και ενισχύουν τη διά βίου μάθηση.
Αρχικά, η δημοτική βιβλιοθήκη λειτουργεί ως χώρος εκπαίδευσης και πληροφόρησης για όλες τις ηλικίες, παρέχοντας βιβλία, περιοδικά και ψηφιακό υλικό που ενισχύουν τη μάθηση πέρα από το σχολικό περιβάλλον. Μέσα από επισκέψεις, οι μαθητές και οι πολίτες έρχονται σε επαφή με τη φιλαναγνωσία, καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη και διευρύνοντας τις γνώσεις τους.
Επιπλέον, η ύπαρξη μιας δανειστικής βιβλιοθήκης εξασφαλίζει ότι όλοι, ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Παράλληλα, ενισχύει την έννοια της διά βίου μάθησης, προτρέποντας τους πολίτες να διατηρούν μια συνεχή επαφή με τη γνώση.
Τέλος, τέτοιες δράσεις καλλιεργούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών, η δημιουργικότητα και η συνεργασία, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σύγχρονη εκπαίδευση. Μέσω της πρόσβασης στη γνώση και της ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η βιβλιοθήκη συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη του στόχου για ποιοτική εκπαίδευση για όλους.
στο τηλέφωνο 210 –
6898593
ή email [email protected]