menu

Σύνδεση | Εγγραφή

Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκώμης Σερρών, Δημοτικό Σχολείο Πρώτης Σερρών, Δημοτικό Σχολείο Νέας Μπάφρας Σερρών

Συνεργατικά Προγράμματα

Πρωτοβουλία

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ταξιδεύει στην Αρχαία Αμφίπολη: Ξεναγός, ο Μέγας Αλέξανδρος

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ταξιδεύει  στην Αρχαία Αμφίπολη: Ξεναγός, ο Μέγας Αλέξανδρος
ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ

Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκώμης Σερρών, Δημοτικό Σχολείο Πρώτης Σερρών, Δημοτικό Σχολείο Νέας Μπάφρας Σερρών

-


Διευθυντής Σχολείου

Μπαχάρης Μπαχαρόπουλος - Ιωάννης Στράτης - Κωνσταντίνος Τσιρογιάννης

Επικοινωνία με σχολείο


Περιγραφή

Η πρωτοποριακή ιδέα ενός προσωπικού ξεναγού διαμορφώνεται μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς εκπαιδεύεται ο ψηφιακός χαρακτήρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου για εξατομικευμένες ξεναγήσεις στην Αρχαία Αμφίπολη. Η συνδυασμένη ιστορία και τεχνολογία ανοίγει νέους ορίζοντες στον τρόπο που ανακαλύπτουμε την παρελθοντική κληρονομιά, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία. Με τον Μέγα Αλέξανδρο ως ξεναγό, όλοι μας μπορούμε να εξερευνήσουμε την Αρχαία Αμφίπολη με μια νέα προοπτική, ανακαλύπτοντας την ιστορία της περιοχής μέσα από τα μάτια του μεγάλου κατακτητή.

Η ιδέα της παρούσας εργασίας γεννήθηκε από την αγάπη των μαθητών και των κατοίκων της περιοχής της Αμφίπολης για την ιστορική αυτή περιοχή. Μία από τις εκδρομές που διεξάγονται στα σχολεία της περιοχής των Σερρών είναι η επίσκεψη τους στην Αρχαία Αμφίπολη, στο μουσείο της Αμφίπολης, στο Λιοντάρι κτλ. Το παράπονο όμως των μαθητών ήταν ότι συνήθως θεωρούν βαρετές τις ξεναγήσεις ή ότι δεν απαντώνται κάποια διαφορετικά ερωτήματα που ίσως έχουν. Πολλοί μαθητές διστάζουν επίσης να ρωτήσουν τον δάσκαλο ή τον ξεναγό και κατά συνέπεια είναι πολλές οι άλυτες απορίες. Για όλους τους παραπάνω λόγους οι μαθητές είχαν μία κοινή ιδέα. Γιατί να μην υπάρχουν εξατομικευμένες ξεναγήσεις; Ο καθένας να μπορεί και να ρωτήσει ότι θέλει, να μάθει αυτά τα οποία τον ενδιαφέρουν. Η ξενάγηση προσαρμόζεται στα δικά σας ενδιαφέροντα, προτιμήσεις και στο δικό σας ρυθμό. Μπορείτε να επιλέξετε τις τοποθεσίες, τις δραστηριότητες και τη διάρκεια της ξενάγησης. Ο ξεναγός σας αφιερώνει όλο του τον χρόνο και την προσοχή σε εσάς και την ομάδα σας και μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα θέματα που σας ενδιαφέρουν. Για όλους τους παραπάνω λόγους, αποφασίσαμε να μελετήσουμε κάποια συστήματα ΑΙ – Τεχνητής Νοημοσύνης και να διαλέξουμε εκείνο το σύστημα με το οποίο θα μπορούσαμε να έχουμε μια επιτυχημένη εξατομικευμένη ξενάγηση με ξεναγό τον Μέγα Αλέξανδρο.

Η εργασία παρουσιάστηκε στο 16ο Μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής στις 5 Απριλίου 2024 στο ΝΟΗΣΙΣ- ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ στη Θεσσαλονίκη με εξαιρετικές και συγκινητικές κριτικές. 

 


Αποτελέσματα / επίδραση

Φανταστείτε έναν ψηφιακό ξεναγό, με τη μορφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος σας καλωσορίζει στην Αρχαία Αμφίπολη. Μέσω της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, ο ξεναγός ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας, μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί του και να στοχεύσουμε σε μία εξατομικευμένη ξενάγηση, όπως εμείς επιθυμούμε. Ο επισκέπτης δεν είναι πλέον ένας παθητικός θεατής, αλλά ενεργό μέλος της ξενάγησης. Στόχοι αυτού του εγχειρήματος είναι:

α) Βαθύτερη γνώση και κατανόηση: Η ψηφιακή ξενάγηση δεν περιορίζεται σε μια επιφανειακή παρουσίαση των μνημείων. Οι επισκέπτες συμμετέχουν στην ξενάγηση, η ξενάγηση γίνεται εξατομικευμένα έτσι αποκτούν μια σφαιρική και εις βάθος γνώση της ιστορίας και του πολιτισμού της Αμφίπολης.

β) Ενίσχυση της προσβασιμότητας: Η ψηφιακή ξενάγηση δύναται να προσφέρεται σε πολλές γλώσσες, μορφές και επίπεδα δυσκολίας, καθιστώντας το μνημείο προσβάσιμο σε ένα ευρύτερο κοινό, συμπεριλαμβανομένων ατόμων με αναπηρίες ή ατόμων που δεν κατανοούν την ελληνική γλώσσα.

γ) Ενίσχυση της επισκεψιμότητας: Η υλοποίηση καινοτόμων μορφών ξενάγησης δύναται να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό, ιδιαίτερα νέους ανθρώπους, οι οποίοι αναζητούν πιο εναλλακτικές και διαδραστικές εμπειρίες.

δ) Προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς: Η υλοποίηση πρωτοποριακών εφαρμογών στην Αρχαία Αμφίπολη δύναται να λειτουργήσει ως καταλύτης για την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας σε διεθνές επίπεδο.

 

Η εργασία αυτή αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα του της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Μελλοντικά, η τεχνολογία αυτή δύναται να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη ψηφιακών ξεναγήσεων σε άλλα αρχαιολογικά μνημεία και μουσεία της Ελλάδας, τη δημιουργία διαδραστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές και φοιτητές και την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών για την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας σε διεθνές επίπεδο.



Συνεργασίες

Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκώμης Σερρών

Δημοτικό Σχολείο Πρώτης Σερρών

Δημοτικό Σχολείο Νέας Μπάφρας Σερρών

Δήμος Αμφίπολης


ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Σιδηροπούλου Αναστασία

Στόχος δράσης

Κατανόηση της ιστορίας και του πολιτισμού της Αρχαίας Αμφίπολης μέσα από την εμπειρία της εξερεύνησης με τον ψηφιακό χαρακτήρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ανάπτυξη της ευαισθησίας στην πολιτιστική κληρονομιά και τη σημασία της διατήρησής της. Ενθάρρυνση της ενεργητικής συμμετοχής και διαδραστικότητας μέσω της τεχνολογίας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων στον τομέα της τεχνολογίας και της ψηφιακής εκπαίδευσης. Ενίσχυση της ικανότητας αναπαράστασης και ερμηνείας της ιστορίας μέσω διαφορετικών μέσων και προσεγγίσεων.

Χρόνος δράσης

Φεβρουάριος 2024 - Μάιος 2024

ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ (1)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 7


Videos 2

Σύνδεση με Παγκόσμιους Στόχους






Mάθετε περισσότερα για τον Διαγωνισμό

στο τηλέφωνο 210 – 6898593
ή email [email protected]

Χορηγοί Επικοινωνίας