Η δημιουργία της συγκεκριμένης αφίσας πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια υλοποίησης του πιλοτικού ευρωπαϊκού προγράμματος Reflection4Change σχετικού με την προστασία των θαλασσών από τη μόλυνση.
Ο τρόπος προσέγγισης του θέματος και η εκτέλεση του έργου σε όλα τα βήματα, υπήρξαν καινοτόμα. Αξιοποιήθηκαν ποικίλες και σύγχρονες διδακτικές τεχνικές, όπως η διερευνητική μάθηση, η λειτουργία σε μικρές ομάδες, το θεατρικό παιχνίδι, η δραματοποίηση, οι βιωματικές δραστηριότητες στο πεδίο, η online ζωγραφική, η χρήση οπτικοακουστικών μέσων και ΤΠΕ και η σύνδεση με όλους τους τομείς του αναλυτικού προγράμματος.
Ως μοντέλο διδασκαλίας επιλέγεται η συνεργατική καθοδηγούμενη ανακάλυψη (guided discovery learning) σύμφωνα με την οποία οι μαθητές «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν» και οδηγούνται στη μάθηση µέσω ανακάλυψης ενώ ταυτόχρονα αποκτούν δεξιότητες που τους επιτρέπουν να αντιμετωπίζουν ευκολότερα τα προβλήματα του περιβάλλοντός τους.
Όλο το πρόγραμμα διαπνέεται από τη φιλοσοφία των 4C και στη συγκεκριμένη δραστηριότητα έγινε προσπάθεια να αναπτυχθούν στους μαθητές δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης.
Προσφέροντας στα νήπια γνωσιακά αδιέξοδα τα κινητοποιούμε για διερεύνηση. Τα καθοδηγούμε διακριτικά και τα εμψυχώνουμε, προτρέποντάς τα να αντιπαραθέσουν τις ιδέες τους.
Στο εμπειρικό μέρος, τα νήπια προβληματίζονται μέσω παρακολούθησης βίντεο από το you tube που αναφέρεται στη μόλυνση της θάλασσας και στα γνωστά σκουπιδονήσια.
Ακολουθεί συζήτηση και πραγματοποιείται καταιγισμός ιδεών. Μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες κατατίθενται προτεινόμενες δραστηριότητες σχετικές με το θέμα από όλους τους μαθητές.
Συστήνονται ομάδες εργασίας και με τη διακριτική καθοδήγηση και το συντονισμό του εκπαιδευτικού αναζητούνται από κάθε ομάδα πληροφορίες στη μηχανή αναζήτησης Junior Safe Search σχετικά με το θέμα.
Οι γνώσεις που αποκομίζουν αποτυπώνονται με τη μορφή αυτοσχέδιου χάρτη ο οποίος μετατρέπεται σε επιτραπέζιο παιχνίδι σχετικό με τη μόλυνση των θαλασσών και τρισδιάστατη μακέτα απεικόνισης και αξιοποιείται για προγραμματισμό επιδαπέδιων ρομποτικών συστημάτων Beebot και First Kids Coding and Robotics. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές δημιουργούν τον πρώτο τους αλγόριθμο και έρχονται σε δημιουργική επαφή με τις βασικές έννοιες του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης (computational thinking), αναπτύσσοντας παράλληλα το καλλιτεχνικό τους αισθητήριο και την ικανότητά τους να συνεργάζονται.
Μέσω online ψηφοφορίας στο easy poll τα νήπια ομόφωνα αποφασίζουν ότι θα πρέπει να ενημερώσουμε την τοπική κοινότητα για όσα μάθαμε.
Με νέο καταιγισμό ιδεών αποφασίζεται το θέμα της αφίσας καθώς και τα υλικά και χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν.
Δημιουργείται η ομαδική αφίσα από τις παλάμες των χεριών των μαθητών, όπου άνθρωποι και θαλάσσια πλάσματα δίνουν τα χέρια και προσπαθούν για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.
Η δημιουργία της αφίσας αλληλοδιαπλέκεται με δράσεις που αφορούν στους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και των μαθησιακών περιοχών των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της τέχνης και των μαθηματικών (STEAM εκπαίδευση).
Με την αφίσα αυτή τα νήπια συμμετέχουν σε πανελλήνιους εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς και την αναρτούν σε ιστολόγια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ευαισθητοποίηση της τοπικής και ευρύτερης κοινότητας. Ταυτόχρονα την παρουσιάζουν σε συμμαθητές και εκπαιδευτικούς από άλλα τμήματα, αλλά και στους γονείς τους μέσω τηλεδιάσκεψης.